Innovatielab

Pilot warenhuis.groningen.nl

 

Doet u mee aan de pilot warenhuis.groningen.nl? Het zijn voor de GCC, Dropper en Zupr intensieve en spannende weken. Maar uw enthousiasme en massale toezeggingen om het avontuur aan te gaan maken het voor ons nu al geslaagd! We zullen er alles aan doen om donderdag 28 november live te gaan met de eerste 50 winkels.

Vanaf nu houden we u in de pilot-periode tot 1 februari 2020 regelmatig op de hoogte van de voortgang middels een nieuwsbrief en deze site. Heeft u suggesties voor onderwerpen of directe vragen dan kunt u die sturen naar info@zupr.io. Ook zijn er veel vragen tijdens de ‘onboarding’ gesteld. Deze hebben we verwerkt in een FAQ die u in onderaan de pagina vindt. 

Op deze pagina:

  • Deelnemende winkeliers
  • Campagne warenhuis.groningen.nl
  • Planning
  • Producten toevoegen – instructie

 

Deelnemende winkeliers

In de afgelopen 2 weken zijn winkeliers benaderd om deel te nemen. Inmiddels hebben 36 winkeliers een afspraak gepland/gehad om op het platform te komen. Daarnaast willen we komende week en de week erop nog 10-25 winkeliers aansluiten om een goede pilot te draaien. Dit lijkt te lukken omdat vrijwel elke winkelier die benaderd is meedoet. Vanaf 28 november kunt u zien welke collega’s deelnemen. Het is een variëteit aan branches en daarmee bieden we de consument een compleet aanbod. 

Campagne

Vanaf donderdag 28 november voeren we campagne om uw winkel beter onder de aandacht te brengen. Dit doen we op 2 manieren:

  1. Verhalen van winkeliers  tonen op het platform
  2. Het realiseren van veel verkeer naar het platform met als doel dat consumenten 1) naar de winkel gaan om een product te kopen of 2) via Dropper het product thuis laten bezorgen

Voor onderdeel 1 geldt dat u bij de intake wordt gevraagd of u ook gefotografeerd en geïnterviewd wilt worden. Vanaf volgende week worden de eerste shoots en interviews gepland. Deze content komt in de maand december gefaseerd online.

Onderdeel 2 is een grote campagne met daarin in elk geval de volgende onderdelen:

  • Social media campagne 
  • Social media kit die u kunt inzetten op uw (persoonlijke) social media
  • Landelijke en regionale PR-campagne/free publicity
  • Advertentie(s) in DvhN
  • Promotiemateriaal voor in uw winkel – dit brengen we bij u langs

Belangrijkste ‘trekker’ voor de consument zal zijn dat de eerste 1000 bezorgingen gratis zijn. Wat betekent dat je in deze drukke decembertijd als consument op warenhuis.groningen verrast wordt met leuke geschenken en zonder stress/kosten deze lokale producten thuis laat bezorgen. En nog eens duurzaam ook!

Planning

De planning is strak en het belangrijkste is dat straks alle locaties en producten zichtbaar zijn. Via een aparte mail krijgt u hier informatie over. Zorg ervoor dat u zo snel mogelijk de gewenste producten bij ons aanlevert! Komende week wordt de product- en portretfotografie gestart. Ook zal een redacteur starten met het afnemen van de eerste interviews. 

Zelf producten toevoegen

Sommigen van jullie hebben het al geprobeerd: zelf producten toevoegen aan het platform. We nodigen u van harte uit om dit ook te doen. Bekijk hier de instructievideo om de producten toe te voegen. 

 

VEELGESTELDE VRAGEN WARENHUIS.GRONINGEN.NL

Waarom warenhuis.groningen.nl?
Uw winkel is belangrijk. Voor consumenten, voor merken, maar ook voor Groningen. De leefbaarheid van onze stad is mede afhankelijk van wat er verkrijgbaar is in uw winkel. En daarom willen we beter promoten wat u te bieden heeft en lanceren we op 1 december warenhuis.groningen.nl. Samen gaan we uw assortiment en winkel eenvoudig en via verschillende online kanalen onder de aandacht van de consument brengen. En zelfs thuis laten bezorgen als de consument dat wenst! Zonder dat u hiervoor technische, personele of grote financiële investeringen hoeft te doen. Het doel? Meer klanten die op lokaal niveau producten vinden, kopen en duurzaam laten bezorgen.

Wat gebeurt er na de pilot?
Samen met u evalueren we eind januari/begin februari 2020 wat het resultaat is van de pilot-periode en wat de vervolgstappen zijn van het warenhuis. Uw feedback is van grote waarde. Tijdens de pilot proberen we die dan ook met enige regelmaat op te halen. 

Hoe wordt warenhuis.groningen.nl onder de aandacht gebracht?
Vanaf donderdag 28 november voeren we campagne om uw winkel beter onder de aandacht te brengen. Dit doen we op 2 manieren:

  • Verhalen van winkeliers  tonen op het platform
  • Het realiseren van veel verkeer naar het platform met als doel dat consumenten 1) naar de winkel gaan om een product te kopen of 2) via Dropper het product thuis laten bezorgen

Voor onderdeel 1 geldt dat u bij de intake wordt gevraagd of u ook gefotografeerd en geïnterviewd wilt worden. Deze content komt in de maand december gefaseerd online.

Onderdeel 2 is een grote campagne met daarin in elk geval de volgende onderdelen:

  • Social media campagne 
  • Social media kit die u kunt inzetten op uw (persoonlijke) social media
  • Landelijke en regionale PR-campagne/free publicity
  • Advertentie(s) in DvhN
  • Promotiemateriaal voor in uw winkel – dit brengen we bij u langs

Belangrijkste ‘trekker’ voor de consument zal zijn dat de eerste 1000 bezorgingen gratis zijn. Wat betekent dat je in deze drukke decembertijd als consument op warenhuis.groningen verrast wordt met leuke geschenken en zonder stress/kosten deze lokale producten thuis laat bezorgen. En nog eens duurzaam ook!

 

Hoe vervang ik mijn wachtwoord?
Nadat uw winkel is geactiveerd, kunt u met uw e-mailadres inloggen in uw beheeromgeving (de backoffice) op www.zupr.nl/admin 
Het tijdelijke wachtwoord dat we voor u hebben aangemaakt, is: WarenhuisGroningen 

Hoe voeg ik producten toe?
Er zijn drie manieren waarop u producten kunt toevoegen aan uw winkellocatie:

  1. U levert uw producten in een Excel-bestand aan (meer dan 30 producten is mogelijk). 
  2. Heeft u een webshop met voldoende productgegevens en bruikbare afbeeldingen dan kunt u ons ook maximaal 30 links (urls) 
  3. U kunt producten uiteraard ook direct invoeren in uw eigen Zupr-account. Bekijk hier de instructievideo

Een klant kiest ervoor om te bezorgen: Hoe zit het met de betaling?
Als een consument besluit het product door Dropper te laten bezorgen komt hij in de betaalomgeving van Dropper. Het geld wordt door de consument via iDeal overgemaakt. Bij Dropper komt deze order binnen. Vervolgens belt Dropper naar uw winkel om een afspraak te maken om het product op te halen in uw winkel. Het product wordt opgehaald en bezorgd bij de consument. Een week later ontvangt u het aankoopbedrag via Dropper. 

 

Is mijn product verzekerd als Dropper het product bezorgt?
Ja, tijdens de bezorging is het product verzekerd voor eventuele schade. 

 

Binnen hoeveel tijd wordt mijn product opgehaald?